Over ons

Wie zijn wij

Raymarine-shop is een webwinkel met kennis die producten van het merk Raymarine verkoopt. Wij zijn niet de importeur van Raymarine apparatuur of een dealer of een Raymarine servicepunt. Onze kennis over het product Raymarine is opgebouwd vanaf 1998, in die tijd hebben wij veel Raymarine (Autohelm) systemen ingebouwd. Halverwege 2001 zijn we begonnen met de verkoop van Raymarine apparatuur op het internet met de website www.internetsail.nl. Het is nu de normaalste zaak om op internet te kopen, dat was toen echt niet het geval.

Omdat wij veel informatie over Raymarine verstrekken en alleen het merk Raymarine verkopen lijkt het er wellicht op dat wij importeur, dealer of servicepunt van Raymarine zijn, dat is niet het geval. Zijn er vragen over producten of over een bestelling neem dan gerust contact met ons op info@raymarine-shop.nl.

In de opvolgende jaren hebben we veel vragen gekregen en beantwoord. De antwoorden en kennis die is opgedaan willen wij delen. Deze informatie is te vinden op onze weblog www.raymarine-navigatie.nl.

Op dit moment hebben wij geen winkel van steen om de prijs zo laag mogelijk te houden. Maar afhalen in Sneek is nu wel mogelijk. Wij hebben er voor gekozen om te communiceren via email omdat wij zelf onderweg zijn voor het werk. Een email beantwoorden is vaak makkelijker tussendoor te doen dan een telefoongesprek. Natuurlijk is bellen mogelijk, laat het ons weten.

Wij zijn inmiddels meer dan 20 jaar een winkel op het internet en hebben in Sneek een ruimte voor uitleg en er zijn verschillende producten te zien. Je kan langs komen in Sneek voor het afhalen van jouw bestelling!

Nieuwe webwinkel 2022

Sinds eind februari 2022 is onze nieuwe winkel actief. Het was een uitdaging en het is weer goed gegaan. Gegevens, zoals de bestellingen en klantgegevens, van de oude site hebben wij wederom niet overgezet naar de nieuwe. De oude site is niet meer online te benaderen, wel zo veilig en privé. De gegevens zijn natuurlijk wel beschikbaar voor garantie en vragen. Mocht je informatie nodig hebben, mail ons.

Nieuw afhaalpunt in Sneek 2020

Sinds mei 2020 werken wij samen met het bedrijf Blanken Maritiem Service (BMS) in Sneek. BMS is een bedrijf met meer dan 15 jaar ervaring in installatie en reparatie met name van Raymarine apparatuur. De enthousiaste mentaliteit is aanstekelijk en wij werken erg graag samen. Kom eens langs er zijn verschillende producten in de showroom om aan te zitten. De ‘look and feel’ van een product is iets dat je wellicht mist in een webwinkel, daar is nu gelegenheid voor om verder te onderzoeken.

Afhalen:
Producten kunnen 24 uur en elke dag op de website worden besteld. Als de bestelling klaar ligt sturen wij een bericht om te komen ophalen.

Openingstijden:
maandag tot en met vrijdag van 08:00-17:00
Nederlandse feestdagen gesloten

Adres:
Raymarine-Shop.nl
Oude Oppenhuizerweg 93
8606 JD Sneek

Nieuwe webwinkel 2019

Sinds eind januari 2019 is onze nieuwe winkel actief. Het was een flinke klus en alles is goed gegaan. Gegevens, zoals de bestellingen en klantgegevens, van de oude site hebben wij niet overgezet naar de nieuwe en niet meer online te benaderen, wel zo veilig. De gegevens zijn natuurlijk wel beschikbaar voor garantie en vragen. Mocht je informatie nodig hebben, mail ons.

Waarom bij Raymarine-shop.nl bestellen

Veilig en vertrouwd:
Service en vertrouwen is het belangrijkste om op het internet een winkel te hebben en te houden. Hoe langer een webwinkel bestaat hoe betrouwbaarder hij is. We zitten alweer vanaf 2001 op het internet en we zijn nog niet van plan op te houden. Service staat bovenaan en dat gaan we niet veranderen.

Eigenlijk komt het erop neer, wij behandelen onze klanten op de zelfde manier zoals wij willen worden behandeld. Bestellen, geleverd krijgen en een goede (after)service.

100% kwaliteit:
Wij verkopen alleen producten voor de Europese markt, dit betekent dat de garantie door ons in Europa wordt afgehandeld. Gekochte producten bijvoorbeeld in Amerika zullen bij de winkel in dat land moeten worden aangeboden voor garantie. Door jaren ervaring en contacten met Raymarine-specialisten kunnen we bijna op alles een antwoord krijgen, zodat je zonder problemen het juiste aan boord krijgt.

Ruim assortiment:
Wij kunnen alle producten leveren die bij Raymarine beschikbaar zijn. Laat ons weten als er een product niet op de site beschikbaar is dan gaan wij op zoek.

Advies:
Zijn er vragen? Laat het ons weten, wij gaan dan op zoek naar het beste antwoord.

Hoe bestellen bij Raymarine-shop.nl

Bestellen hebben wij zo makkelijk mogelijk gemaakt:

  1. Kiest een product en voeg die toe aan de winkelwagen met de bestelbutton
  2. Als je klaar bent met toevoegen klik je links boven in het scherm op knop kassa (Cart)
  3. Kies de button “Afrekenen”
  4. -Als je al een account hebt kan je het emailadres invullen de verzendgegevens worden dan opgehaald.
    -Anders vul de verzendgegevens in (bij ons geen verplichte registratie nodig, dit wel aan te raden om de bestelling te kunnen volgen)
  5. De verzendopties verschijnen, klik op de button “Volgende”
  6. Kies de gewenste betaalmethode en volg de procedure van de bank
  7. Klik op “Plaats bestelling” en u krijgt een overzicht van de bestelling te zien, u krijgt een bevestiging per email

Betalen bij Raymarine-shop.nl

Wij maken gebruik van de bekende Mollie betaalservice. Dit bedrijf regelt alle betalingen voor ons.

Voor Nederlandse betalingen zijn onder andere iDeal, Overboeking (vooruit overmaken), PayPal, Credit card, Bitcoins beschikbaar.

Voor Belgische betalingen zijn onder andere Bankcontact / KBC / Belfius / Overboeking (vooruit overmaken), PayPal, Credit card, Bitcoins beschikbaar.

Bij vooruit overmaken krijgt u na de bestelling een overzicht van de bestelling per e-mail. U kan dan deze bestelling controleren en het bedrag overmaken. Vermeld altijd uw bestelnummer. Let er op dat de betaling binnen 10 dagen is, daarna zal ons systeem de order automatisch annuleren. Dit is op verzoek te herstellen.

Voor buitenlandse betalingen is Overboeking en PayPal beschikbaar.

Zodra wij de betaling hebben ontvangen gaan wij de bestelde producten leveren of bestellen als wij ze niet op voorraad hebben.
Bij online betalen met bijvoorbeeld iDEAL is de betaling direct compleet en gaan wij de bestelde producten leveren of bestellen als wij ze niet op voorraad hebben.

Lees hier meer: Betalen bij Raymarine-shop.nl

Waar kan ik vragen stellen

Mocht je vragen hebben kan je ons altijd een email sturen naar info@raymarine-shop.nl of het contactformulier invullen. Wij proberen altijd zo snel mogelijk te antwoorden.
Vergeet niet om eens te kijken op onze informatiesite www.raymarine-navigatie.nl daar staan inmiddels een hoop artikelen met veel tips en antwoorden.
Wij hebben een telefoonnummer op de site staan en proberen die zo veel mogelijk te bemannen. In het hoogseizoen is het moeilijk om alle telefoontjes te kunnen beantwoorden. Mocht je ons niet kunnen bereiken stuur ons dan een email.

Garantie

Gelukkig voor ons is Raymarine een topproduct, een erg laag percentage geeft problemen. En daar komt bij dat Raymarine 2 jaar garantie geeft. Maar toch.. mocht er een bij ons besteld product defect gaan in de garantieperiode, dan regelen wij de reparatie of vervanging van het product.
Dat is geen enkel probleem omdat wij alleen Europese producten verkopen. Die kunnen wij snel aanbieden aan een servicepunt van Raymarine.
Stuur ons een email met de omschrijving van het probleem. In overleg stuur je het product naar ons toe en wij regelen verder alles.

Raymarine geeft een extra jaar (totaal 3 jaar garantie) als het bestelde product online wordt geregistreerd. Als er een product in jaar 3 defect gaat en er is geen registratie van het apparaat dan is er geen garantie meer te claimen.
https://www.raymarine.nl/view/index-id=788.html

Buiten garantie kunnen wij u ook helpen. Stuur ons een email met een omschrijving en foto’s. Dan krijgt u van ons advies wat er het beste kan worden gedaan. In overleg kan u dan het defecte product opsturen. Wij laten dit bekijken en beoordelen door een gecertificeerd Raymarine servicepunt. Altijd wordt er een prijsopgave gemaakt voordat er gerepareerd wordt. U kan dan zelf kiezen om te repareren of niet. Mocht het niet naar wens zijn, dan is er ec.europa.eu/consumers/odr om het probleem op te pakken.

Lees hier meer: Garantie

Verkeerde prijzen op de site

Het kan zijn dat er een verkeerde prijs op de site staat. In onze voorwaarden staan de rechten en plichten van ons en de klant. In dit artikel is alles heel duidelijk uitgelegd wat er aan de hand is als wij een te lage prijs voor een product op de site hebben gezet:
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/foute-prijs-op-website-mag-mijn-aankoop-worden-geannuleerd

In het kort komt et er op neer dat als er een product van 500 Euro een verkeerde prijs heeft van 50 Euro, dan kan de koper er van uit gaan dat dit een fout is. Wij hebben meer dan 2100 producten op de site staan en doen onze uiterste best om zo correct mogelijk de omschrijving en prijs goed te vermelden. Mocht je dit op de site vinden, laat het ons weten, dan krijg je de maximale korting en zal het echt een koopje zijn.

Bank details Internetsail.nl

Raymarine-shop.nl is onderdeel van Internetsail

Rekeningnummer ING:
4865000 ten name van Internetsail te Sneek
Nederland

Voor buitenlandse transacties heeft u deze gegevens nodig:
IBAN: NL30 INGB 0004865000
BIC: INGBNL2A

Afhaaladres:
Oude Oppenhuizerweg 93
8606 JD Sneek

KvK: 01089042
BTW-id: NL001463643B80

Ruim assortiment: Wij kunnen nagenoeg alle producten leveren die bij Raymarine beschikbaar zijn. Laat ons weten als er een product niet op de site beschikbaar is dan gaan wij op zoek.