Over ons

Wie zijn wij

Raymarine-shop is een webwinkel met kennis die producten van het merk Raymarine verkoopt. Wij zijn niet de importeur van Raymarine apparatuur of een Raymarine servicepunt. Onze kennis over het product Raymarine is opgebouwd vanaf 1998, in die tijd hebben wij veel Raymarine systemen ingebouwd. Halverwege 2001 zijn we begonnen met de verkoop van Raymarine apparatuur op het internet met de website www.internetsail.nl. Het is nu de normaalste zaak om op internet te kopen, dat was toen echt niet het geval.

In de opvolgende jaren hebben we veel vragen gekregen en beantwoord. De antwoorden en kennis die is opgedaan willen wij delen. Deze informatie is te vinden op onze weblog www.raymarine-navigatie.nl.

Op dit moment hebben wij geen winkel van steen om de prijs zo laag mogelijk te houden. Wij hebben er ook voor gekozen om te communiceren via email omdat wij zelf onderweg zijn voor het werk. Een email beantwoorden is vaak makkelijker tussendoor te doen dan een telefoongesprek.

Wij zijn inmiddels 20 jaar een winkel op het internet en uiteindelijk willen wij in de toekomst een winkel te hebben met een ruimte om uitleg en of cursus te geven. Wanneer dat gaat gebeuren is nu nog niet te zeggen maar dat lijkt ons erg leuk om te gaan doen.

Let op: Omdat wij veel informatie over Raymarine verstrekken en alleen het merk Raymarine verkopen lijkt het er wellicht op dat wij importeur van Raymarine of servicepunt zijn, dat is niet het geval. Zijn er vragen over producten of over een bestelling neem dan gerust contact met ons op info@raymarine-shop.nl.

Nieuwe webwinkel 2019

Sinds eind januari 2019 is onze nieuwe winkel actief. Alles is goed gegaan. Gegevens, zoals de bestellingen en klantgegevens, van de oude site hebben wij niet overgezet naar de nieuwe en niet meer online te benaderen, wel zo veilig. De gegevens zijn natuurlijk wel beschikbaar voor garantie en vragen. Mocht je informatie nodig hebben, mail ons.

Registratiekorting tot 4%!

Als je een nieuw account aanmaakt voordat je een bestelling plaatst, dan krijg je van ons 2% tot 4% registratiekorting. Deze korting wordt direct verwerkt bij het afrekenen in de winkelwagen. Een account is erg handig, je kan de bestellingen volgen, een wenslijst maken (handig als je met een project bezig bent), je kan terugkijken welke producten zijn bekeken en meer.

Bij een bestelling van 100-500 Euro is de korting 2%, tussen 500-1000 Euro is de korting 3% en bij bestellingen boven de 1000 Euro is de korting 4%. Wij geven deze kortingen omdat wij vele malen makkelijker de orders kunnen bijhouden en verwerken. De gegeven blijven alleen bij ons. Maak een Account aan met deze link en gebruik direct de korting.

Waarom bij Raymarine-shop.nl bestellen

Veilig en vertrouwd:
Service en vertrouwen is het belangrijkste om op het internet een winkel te hebben en te houden. Hoe langer een webwinkel bestaat hoe betrouwbaarder hij is. We zitten alweer vanaf 2001 op het internet en we zijn nog niet van plan op te houden. Service staat bovenaan en dat gaan we niet veranderen.

Eigenlijk komt het er gewoon op neer, wij behandelen de klanten op de zelfde manier zoals wij willen worden behandeld. Bestellen, geleverd krijgen en een goede (after)service.

100% kwaliteit:
Wij verkopen alleen producten voor de Europese markt, dit betekent dat de garantie door ons in Europa wordt afgehandeld. Gekochte Raymarine producten in bijvoorbeeld Amerika zullen/moeten bij de winkel in Amerika moeten worden gestuurd. Door jaren ervaring en contacten met Raymarine-specialisten kunnen we bijna op alles een antwoord krijgen, zodat je zonder problemen het juiste aan boord krijgt.

Ruim assortiment:
Wij kunnen alle producten leveren die bij Raymarine beschikbaar zijn. Laat ons weten als er een product niet op de site beschikbaar is dan gaan wij op zoek.

Advies:
Zijn er vragen? Laat het ons weten, wij gaan dan op zoek naar het beste antwoord.

Hoe bestellen bij Raymarine-shop.nl

Bestellen hebben wij zo makkelijk mogelijk gemaakt:

  1. Kiest een product en voeg die toe aan de winkelwagen met de bestelbutton
  2. Als je klaar bent met toevoegen klik je links boven in het scherm op knop kassa (Cart)
  3. Kies de button "Afrekenen"
  4. -Als je al een account hebt kan je het emailadres invullen de verzendgegevens worden dan opgehaald.
    -Anders vul de verzendgegevens in (bij ons geen verplichte registratie nodig, dit wel aan te raden om de bestelling te kunnen volgen)
  5. De verzenopties verschijnen, klik op de button "Volgende"
  6. Kies de gewenste betaalmethode en volg de procedure van de bank
  7. Klik op "Plaats bestelling" en u krijgt een overzicht van de bestelling te zien, u krijgt een bevestiging per email

Betalen bij Raymarine-shop.nl

Wij maken gebruik van de bekende Mollie betaalservice. Dit bedrijf regelt alle betalingen voor ons.

Voor Nederlandse betalingen zijn onder andere iDeal, Overboeking (vooruit overmaken), PayPal, Credit card, Bitcoins beschikbaar.

Voor Belgische betalingen zijn onder andere Bankcontact / KBC / Belfius / Overboeking (vooruit overmaken), PayPal, Credit card, Bitcoins beschikbaar.

Bij vooruit overmaken krijgt u na de bestelling een overzicht van de bestelling per e-mail. U kan dan deze bestelling controleren en het bedrag overmaken. Vermeld altijd uw bestelnummer. Let er op dat de betaling binnen 10 dagen is, daarna zal ons systeem de order automatisch annuleren. Dit is op verzoek te herstellen.

Voor buitenlandse betalingen is Overboeking en PayPal beschikbaar.

Zodra wij de betaling hebben ontvangen gaan wij de bestelde producten leveren, of bestellen als wij ze niet op voorraad hebben.
Bij online betalen met bijvoorbeeld iDEAL is de betaling direct compleet en gaan wij de bestelde producten leveren of bestellen als wij ze niet op voorraad hebben.

Waar kan ik vragen stellen

Mocht je vragen hebben kan je ons altijd een email sturen naar info@raymarine-shop.nl. Wij proberen altijd zo snel mogelijk te antwoorden.
Vergeet niet om eens te kijken op onze informatiesite www.raymarine-navigatie.nl daar staan inmiddels een hoop artikelen met veel tips en antwoorden. Wij hebben er voor gekozen om geen telefoon nummer te gebruiken, en alle vragen via email te beantwoorden. Natuurlijk gaan wij bellen als er dringende vragen zijn.

Garantie

Gelukkig voor ons is Raymarine een top product, een erg laag percentage geeft problemen. En daar komt bij dat Raymarine 2 jaar garantie geeft. Maar toch.. mocht er een bij ons besteld product defect gaan in de garantieperiode, dan regelen wij de reparatie of vervanging van het product.
Dat is geen enkel probleem omdat wij alleen Europese producten verkopen. Die kunnen wij snel aanbieden aan een servicepunt van Raymarine.
Stuur ons een email met de omschrijving van het probleem. In overleg stuurt u het product naar ons toe en wij regelen verder alles.
Raymarine geeft een extra jaar (totaal 3 jaar garantie) als het bestelde product online wordt geregistreerd. Als er een product in jaar 3 defect gaat en er is geen registratie van het apparaat dan is er geen garantie meer te claimen.

Buiten garantie kunnen wij u ook helpen. Stuur ons een email met een omschrijving en foto's. Dan krijgt u van ons advies wat er het beste kan worden gedaan. In overleg kan u dan het defecte product opsturen. Wij laten dit bekijken en beoordelen door een gecertificeerd Raymarine servicepunt. Altijd wordt er een prijsopgave gemaakt voordat er gerepareerd wordt. U kan dan zelf kiezen om te repareren of niet. Mocht het niet naar wens zijn, dan is er ec.europa.eu/consumers/odr om het probleem op te pakken.

Verkeerde prijzen op de site

Het kan zijn dat wij een verkeerde prijs op de site staat. In onze voorwaarden staan de rechten en plichten van ons en de klant. In dit artikel is alles heel duidelijk uitgelegd wat er aan de hand is als wij een te lage prijs voor een product op de site hebben gezet:
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/foute-prijs-op-website-mag-mijn-aankoop-worden-geannuleerd

In het kort komt et er op neer dat als er een product van 500 Euro een verkeerde prijs heeft van 50 Euro, dan kan de koper er van uit gaan dat dit een fout is. Wij hebben meer dan 2100 producten op de site staan en doen onze uiterste best om zo correct mogelijk de omschrijving en prijs goed te hebben. Mocht je dit op de site vinden, laat het ons weten, dan krijg je de maximale korting en zal het echt een koopje zijn.

Bank details Internetsail.nl (Raymarine-shop.nl)

Rekeningnummer ING:
4865000 ten name van Internetsail Te Sneek
Netherlands

Voor buitenlandse transacties heeft u deze gegevens nodig:
IBAN: NL30 INGB 0004865000
BIC: INGBNL2A

Postbus 158, 8600 AD, SNEEK, Nederland

KvK: 01089042
BTWnr: 1102.59.026

Ruim assortiment: Wij kunnen alle producten leveren die bij Raymarine beschikbaar zijn. Laat ons weten als er een product niet op de site beschikbaar is dan gaan wij op zoek.

Privacy Statement Dit is het privacy statement van Raymarine-Shop (hierna ook: “Raymarine-Shop” of “we”, “wij” en “ons”). Je vindt onze contactgegevens helemaal onderaan dit privacy statement. Wanneer je de website van Raymarine-Shop (hierna: “de Website”) bezoekt en/of een bestelling plaatst, verwerken we diverse gegevens van je. Dit doen wij voor verschillende doeleinden. Hieronder lees je welke gegevens wij verwerken en voor welk doel we dat doen. Het begrip “verwerken” is overigens heel breed. De wet verstaat daar alle handelingen onder vanaf het moment van verzameling tot het moment van vernietiging. Ook het tijdelijk opslaan van jouw gegevens valt onder het begrip verwerken. Wij nemen jouw privacy natuurlijk zeer serieus en zullen informatie over jou op een veilige manier verwerken en gebruiken. Uiteraard vertellen we je in dit privacy statement ook welke rechten jij hebt en hoe je die kunt uitoefenen.